Rozwijane Menu

03 listopada 2013

Co zabrać na wyjazd 3 dniowy (nocleg w schronisku)? - okres jesienny

Co należy zabrać:
WAŻNE !!!
W górach należy być przygotowanym na szybką zmianę pogody dlatego przyda się coś na deszcz oraz coś na słońce dodatkowo ubranie powinno być wygodne, luźne, nie krępujące ruchów.

  • skarpetki (2-3pary);
  • bielizna (2-3szt).
Coś na deszcz:
  • kurtka/peleryna;
  • pokrowiec na plecak.
Coś na słońce/wiatr:
  • nakrycie głowy (czapka, chusta, buff, chusta wielofunkcyjna, kapelusz);
  • rękawiczki;
  • szalik;
  • bluzki z krótkim rękawem, długim rękawem (dobre na tego typu wyjazdy są bluzki oddychające, które odprowadzają pot na zewnątrz i są szybko schnące);
  • bluza/polar/sweter;
  • spodnie jakieś w góry do chodzenia (wygodne!).
Buty:
  • wygodne buty najlepiej górskie najlepiej trekkingowe;
  • buty na przebranie (opcjonalne);
  • sandałki lub jakieś klapki.

BUTY TREKKINGOWE NAJLEPIEJ ZAIMPREGNOWAĆ PRZED WYJAZDEM

Dodatkowo:
  • aparat;
  • ładowarka do telefonu czy aparatu;
  • zapasowe baterie do czołówki lub aparatu;
  • chusteczki higieniczne / papier toaletowy;
  • kosmetyczka, a w niej kosmetyki (coś pod prysznic, szampon, odżywka, pasta, koniecznie szczoteczka, krem do twarzy, płyn antybakteryjny do rąk), szczotka do włosów;
  • coś do opalania;
  • ręcznik najlepiej szybkoschnący (zajmuje mało miejsca i schnie dużo szybciej niż zwykły ręcznik);
  • plecak;
  • czołówka lub jakąś latarkę małą!!!;
  • jeżeli posiadasz kije trekkingowe to weź je ze sobą, a jak nie to w lesie zawsze się coś znajdzie;
  • termos (według upodobań);
  • bukłak na wodę o ile posiadasz (przydatna sprawa!);
  • okulary słoneczne;
  • rzeczy do spania (piżama, koszulka, spodenki);
  • śpiwór (jeżeli nie masz w schronisku można wykupić pościel w cenie (8-13zł).
W schronisku zawsze można dostać wrzątek (odpłatnie bądź nie) dlatego polecam zabranie:
  • kawę/herbatę/cukier;
  • kisielki/ budynie/słodkie chwile;
  • zupki chińskie za 2;
  • czekoladę na gorąco.
Koniecznie:
  • dobry humor;
  • instrument muzyczny (jeśli masz).
Co należy wziąć na szlak z jedzenia:
  • wodę z tabletkami musującymi (np. isostar w tabletkach lub w proszku) lub gotowy izotonik (powerade, isostar, gatorade, oshee…) [w czasie wysiłku fizycznego należy pić przynajmniej 1,5-2,5l płynów dziennie];
  • bardzo dobre na szlaku są batony energetyczne dostępne w sklepach sportowych lub tańszą wersją są batoniki typu musli (są bardzo dobre i nie rozpuszczą się tak jak snikers czy mars);
  • owoce świeże;
  • owoce suszone (daktyle, śliwki, morele, banany);
  • mleko słodzone w tubce (jak ktoś lubi).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...